Efektem końcowym audytu podatkowego są korekty ujawnionych błędów i przeoczeń. W wydawanym w rezultacie audytu Raporcie lub Memorandum wskazujemy ujawnione błędy, przeoczenia i niedopełnienia obowiązków, które stanowią ryzyka w zakresie kalkulacji naliczeń i rozliczeń zobowiązań publicznoprawnych.
Celem naszym jest nie tylko wskazanie naruszonych obowiązków prawnopodatkowych i naruszeń prawa, ale także zalecenie odpowiednich korekt, wprowadzenia procedur lub ich uzupełnień, dla ich prawidłowego funkcjonowania.
Stosowane przez nas metody audytu umożliwiają identyfikację ryzyka błędnych naliczeń i rozliczeń zobowiązań z tytułu VAT, PIT, ZUS, CIT i innych podatków i opłat.
Stosowane przez nas procedury obejmują:
- analizy rejestrów, deklaracji i rozrachunków podatku VAT, przychodów, kosztów, ich kwalifikacji, ewidencji i rozliczeń oraz prawidłowości rozliczeń podatkowych.
- analizy dokumentacji pracowniczej, rozliczeń kosztów, PIT, ZUS, w tym z tytułu umów rodzących obowiązki w ZUS, PIT i innych tytułów publicznoprawnych.